Αξιολόγηση Χρήστη:  / 0
ΧειρότεροΚαλύτερο 

56990384 2093230010790393 8246987290274955264 n

ΔΙΠΛΟΠΕΝΙΕΣ

Θεατρική Επιθεώρηση 

 

 

Μια ξεχωριστή παράσταση ετοιμάζει ο σπουδαίος χορογράφος και δάσκαλος Δημήτρης Ιβάνωφ, υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση του επίσης θεατρανθρώπου Γιάννη Μόρτζου στις 13 & 14 Απριλίου στο Θέατρο Έναστρον, στο κέντρο της ΑΘήνας.

Μια ομάδα νέων καλλιτεχνών αναβιώνει την χρυσή εποχή της αθηναϊκής Επιθεώρησης, ίσως την πιο ιστορική περίοδο του ελληνικού θεάτρου.

Η nea-avlaia.gr βρέθηκε στη γενική πρόβα της παράστασης "Διπλοπενιές" και συνομίλησε τόσο με τον εμπνευστή κ. Ιβάνωφ όσο και με τους ηθοποιούς...

 

Συνέντευξη στην Κατερίνα Ζαχαριουδάκη

 

 

Δημήτρης Ιβάνωφ : Αισθάνομαι ενθουσιασμένος και φέτος, που είναι ο πέμπτος κύκλος της Επιθεώρησης που κάνω κάθε χρόνο στο θέατρο, για πέμπτη συνεχόμενη χρονιά με επιτυχία. Και φέτος, το υλικό είναι πολύ καλό και όλα τα παιδιά. Ταλέντα με φωνή, χορό, όλα. Φέτος, παρουσιάζουμε την επιθεώρηση "Διπλοπενιές" του Μενέλαου Θεοφανίδη και των Μήτσου Βασιλειάδη και Μίμη Τραϊφόρου και χορογραφίες της Αλίκης Βέμπο. Η παράσταση αυτή δόθηκε στην ΑΘήνα το 1955, παρουσιάστηκε όμως πάλι το 1968-1970, με άλλο θίασο και ονόματα όπως η Καίτη Βερώνη, ο Άγγελος Μαυρόπουλος κ.α. Εκείνη τη χρονιά ανέλαβα και προσωπικά τις χορογραφίες της παράστασης ως χορογράφος. Παρουσιάστηκε και στην επαρχία με πολύ μεγάλη επιτυχία, καθώς και στη Γερμανία. Φέτος, έχω την τιμή να το παρουσιάσω στο θέατρο Έναστρον, στη σχολή της Μαίρης Βογιατζή Τράγκα, που διδάσκω επί 20 χρόνια και γιορτάζουμε επίσης φέτος τα 90 χρόνια της Σχολής από την ίδρυσή της, με ιδρυτή τον Θάνο Τραγκα, μαθητή της Μαρίκας Κοτοπούλη. Μια σχολή με μεγάλη ιστορία στην θεατρική παιδεία. 

 

Κ.Ζ: Τι θα δούμε στην παράσταση "Διπλοπενιές";

 

Δ.Ι: Τα παιδιά παίζουν νούμερα της παλιάς εποχής, με τα κατάλληλα κοστούμια εποχής. Θέλουμε να ζωντανέψουμε ξανά αυτή την εποχή και να μην ξεχνιέται. Στα τραγούδια ακούγονται σπάνιες ηχογραφίσεις με τις φωνές των : Νίκου Γούναρη, Άννα Καλουτά, Σοφία Βέμπο, Ρένα Βλαχοπούλου, Νίκου Σταυρίδη αλλά και νεότερα ονόματα. Θεωρώ πως πρέπει να τους θυμομαστε γιατί έδωσαν πολλά στο πάνελ του Θεάτρου και στο ελληνικό τραγούδι. 

 

Κ.Ζ: Πότε και πού θα τα δούμε όλα αυτά;

 

Δ.Ι: Θα δοθούν δύο παραστάσεις στο Θέατρο Έναστρον, Σάββατο και Κυριακή, 13 και 14 Απριλίου στις 20.00 μ.μ. Θα επαναληφθεί όμως η ίδια παράσταση στο Θέατρο Μπρόντγουαιη, το οποίο μας διέθεσε ο σπουδαίος σκηνοθέτης και ηθοποιός Βασίλης Πλατάκης. Μια ξεχωριστή παράσταση για την Κιβωτό του Κόσμου, στην οποία μάλιστα θα συμμετέχει εκτάκτως και ο Τέρυ Χρυσός. Δεν θα υπάρξει εισιτήριο αλλά τρόφιμα και είδη πρώτης ανάγκης, που θα δοθούν στην Κιβωτό. Έστω και ένα γάλα ή ένα πακέτο τρόφιμα αρκεί, για να ενισχυθεί το έργο αυτού του σπουδαίου ανθρώπου, του πατέρα Αντώνιου. Αυτό θέλουμε να βοηθήσουμε. Όλα αυτά το Μάιο. Θα σας ανακοινώσουμε προσεχώς λεπτομέρειες. 

 

Κ.Ζ: Με ποια κριτήρια γίνεται κάθε χρόνο η επιλογή της επιθεώρησης; 

 

Δ.Ι: Επιλέγω τους καλλιτέχνες, τα ταλέντα και κυρίως μέσα από τη Σχολή τα παιδιά του πρώτου έτους. Συνήθως, εκείνα είναι που έχουν ζήλο και τους αρέσει η Επιθεώρηση. Φέτος έχω πολύ καλά παιδιά, με αληθινή όρεξη για δουλειά. Ερμηνεύουν σπουδαία κομμάτια, όπως πχ το "Ραντεβού στο Καμπαρέ" που τραγούδησε η Άννα Καλουτά κ.α. 

 

Κ.Ζ: Είναι κομβικο πράγματι το κομμάτι της ελληνικής Επιθεώρησης για την ιστορία του θεάτρου μας. Πώς μπορεί να νιώθει ένας νέος καλλιτέχνης, ένα νέο παιδί, ερμηνεύοντας και μπαίνοντας στο χαρακτήρα μουσικών κομματιών, τα οποία ερμήνευσαν παλιότερα καλλιτέχνες που έχουν χαράξει τεράστια πορεία σε αυτό το είδος; 

 

Ελένη Πύρρου : Αρχικά να πω πως νιώθω μεγάλη τιμή που με σκηνοθετεί ένας άνθρωπος που έχει συνεργαστεί με τα μεγαλύτερα ονόματα του ελληνικού θεάτρου. Είναι μια ευκαιρία και για μας να γνωρίσουμε αυτή την ιστορία, αλλά και για το κοινό. Ο Δημήτρης Ιβάνωφ κρατάει ζωντανό αυτό το κομμάτι, αυτής της "ξεχασμένης" για πολλούς πλευράς. Προσπαθεί να μας φέρει κι εμάς σαν ηθοποιούς πιο κοντά. 

 

Δ.Ι: Να σημιεωθεί ότι η Ελένη Πύρρου είναι εγγονή της σπουδαίας ηθοποιού και χορεύτριας Ελένης Προκοπίου. Υπήρξε πρώτη μου παρτενέρ. Ακολουθεί τα βήματα της γιαγιάς της. 

 

Κ.Ζ : Η Ελένη Προκοπίου πράγματι υπήρξε από τις πιο επιτυχημένες χορεύτριες της εποχής. Ποιο είναι το πιο χαρακηριστικό κομμάτι που θα δούμε από την Ελένη σε αυτή την παράσταση;

 

Ελένη Π.: Μου αρέσει πολύ το "Ραντεβού στο Καμπαρέ", που ερμήνευε η Άννα Καλουτά. Τη θαυμάζω πάρα πολύ. Αλλά και η "Αθηναίϊσα", ένα σπουδαίο αλλά και δύσκολο σόλο. 

 

Κ.Ζ : Έλλη, τι συναισθήματα έχεις για αυτή την παράσταση και τη συμμετοχή σου σε αυτή; 

 

Έλλη Μεϊμάρη : Νιώθω μεγάλη ευγνωμοσύνη για τη συμμετοχή μου αυτή και για τη συνεργασία μου με τον κ. Ιβάνωφ. Για όλα όσα μας μαθαίνει και για όσα ερμηνεύουμε. Κομμάτια μιας άλλης εποχής. Θεωρώ ότι η χαρά έχει χαθεί από τη σημερινή εποχή και όλη αυτή η ατμόσφαιρα μας μεταφέρει παλιότερα και μας δίνει αισιοδοξία για να συνεχίσουμε μπροστά. Η "Θεατρίνα" που ερμηνεύω είναι καταπληκτικό κομμάτι. Προσπαθώ όσο μπορώ να του δώσω τη ζωντάνια και τη χαρά που ήδη έχει. Είναι επίσης πολύ συγκινητικό γιατί μιλάει για τη ζωή της ηθοποιού από την ώρα που βγαίνει στο σανίδι έως εκείνη που αποσύρεται. Για τη ματαιότητα των πραγμάτων, για το ότι όλα ξεχνιούνται και τέλος αυτό που μένει είναι μια γλύκα στην ψυχή της. 

 

Δ.Ι : Το κομμάτι που ερμηνεύει η Έλλη έχει παρουσιαστεί από τις τρεις μεγάλες πρωταγωνίστριες του θεάτρου, τις Τζένη Αρσένη, Σοφία Βερώνη και Μπέμπα Δόξα. Είχα την τιμή να τις χορογραφήσω σε αυτό. Έχουν μείνει πράγματι στην ιστορία. Τις γνώρισα στα πρώτα μου βήματα και νιώθω με τη σειρά μου τυχερός που δούλεψα μαζί τους. Χωρίς δουλειά δε γίνεται τίποτα, κυρίως στο θέατρο.

 

Κ.Ζ : Πολύ σωστά δάσκαλε. Για να περάσουμε στη δήλωση του Τάκη...

 

Τάκης Δρόσος : Για μένα είναι η δεύτερη χρονιά με τον κ. Ιβάνωφ. Συμφωνώ με όλα όσα είπαν οι συναδέλιφισσες νωρίτερα, είναι τύχη να δουλεύεις με τον δάσκαλό μας. Η επιθεώρηση χάνεται και όταν ζούμε σε αυτούς τους σύγχρονους ρυθμούς, συνειδητοποιούμε ότι η ζωή πριν το ίντερνετ είχε ενδιαφέρον. Τότε, καλό είναι να επιστρέψουμε σε εκείνη την εποχή και σε αυτό το αθώο χιούμορ. Εγώ ερμηνεύω τη "Σεβιλιάνα", ένα νούμερο του Βασίλη Αυλωνίτη. Το να προσφέρουμε κι εμείς ένα μικρό λιθαράκι σε όλο αυτό που δημιουργούμε, είναι μεγάλη τύχη.

 

Κ.Ζ: Πώς σας φαίνονται αυτά τα ακούσματα στο σήμερα; Ίσως για τις νεότερες γενιές είναι πιο "ξένα"... 

 

Τάκης Δ.: Είναι πράγματι ξένα και ουσιαστικά ακούς έναν αγνό και παρθένο ήχο. Για μένα προσωπικά, που τα ακούσματά μου είναι μέσα από την ηλεκτρονική μουσική, το να ακούω απευθείας τον γνήσιο ήχο του οργάνου είναι μια άλλη εμπειρία στο αυτί. 

 

Δ.Ι: Ο Τάκης είναι παράλληλα και βοηθός σκηνοθέτη. Μας θυμίζει επί σκηνής τους "μπουφώνικους" ρόλους. Τύπους που δύσκολα συναντάμε σήμερα. 

 

 

Αμαλία Σκυλακάκη : Προσωπικά δεν ανήκω στο δυναμικό της σχολής. Δεν έχω ασχοληθεί με το θέατρο, αλλά το αγαπάω πολύ. Προσεχώς θα το σπουδάσω όμως. Είναι μια σημαντική εμπειρία αυτό που ζήσαμε έως εδώ, τις πρόβες, και θέλω να ευχαριστήσω τον κ. Ιβάνωφ που μου έδωσε την ευκαιρία να κάνω μια αρχή. 

 

Μάνος Πισσίας : Όντως φοβερή εμπειρία αυτό που ζούμε. Προσωπικά είμαι πολύ χαρούμενος και συγκινημένος. Είναι μεγάλη μου τιμή που συνεργάζομαι με τον κ. Ιβάνωφ γιατί μου δίνει την ευκαιρία να κάνω το όνειρό μου πραγματικότητα, να ασχοληθώ με το θέατρο. Είναι κάτι που το αγαπάω πάρα πολύ. Είναι η πρώτη φορά που ανεβαίνω στη σκηνή του θεάτρου. Η επιλογή των κομματιών είναι ξεχωριστή. Κομμάτια που έχουν ξεχαστεί με τα χρόνια και εμείς προσπαθούμε να τα βγάλουμε στην επιφάνεια, να τα αναστήσουμε, να θυμήσουμε στον κόσμο την εποχή του παλιού θεάτρου, τις δουλειές που έγιναν τότε κτλ. Μεγάλο ευχαριστώ... Το θέατρο για μένα είναι όνειρο ζωής από παιδί. 

 

Δ.Ι : Χαίρομαι πολύ που τα παιδιά που συνεργάζομαι είναι συνεπή. Αυτό χρειάζεται το θέατρο. Όλοι οι παλιοί πρωταγωνιστές ήταν όλη μέρα στο καμαρίνι. Αυτό δείχνει αγάπη προς αυτό που έκαναν. Μόνο έτσι έβγαινε η δουλειά. 

 

Μάνος Π. : Να προσθέσω πάνω σε αυτό που λέμε "δουλειά" : όταν πρωτοήρθα στη σχολή, δεν ήξερα στο χορό πού να πατήσω, δεν ήξερα να χορεύω, το σώμα μου ήταν τελείως "κλειδωμένο". Ο δάσκαλος με βοήθησε σε αυτό και τώρα πια χορεύω και το απολαμβάνω. Ειδικά στο σόλο κομμάτι " Καράτια 24", στην αρχή δυσκολεύτηκα κινησιολογικά. Τώρα βλέπω τεράστια αλλαγή. 

 

Κ.Ζ.: Αυτό που βλέπω ισχύει για όλους. Όλοι σας απολαμβάνετε την πρόβα, φαίνεται ότι χαίρεστε που είστε εκεί επάνω, είστε μια μεγάλη παρέα. 

 

Σοφία Γεωργοπούλου : Συμφωνώ απόλυτα με όλα. Στο μάθημα ο δάσκαλος δίνει όλη του την ψυχή, το ίδιο και στην πρόβα, και το αποτέλεσμα δεν μπορεί παρά να είναι πολύ καλο. Έχουμε μάθει πολλά για τον χορό, την υποκριτική κτλ. Μου αρέσει πολύ όλη η παράσταση. Το μαγικό, που ίσως έχει χαθεί πλέον, είναι όλες αυτές οι φωνές, όλα αυτά τα μεγάλα ταλέντα...

 

Κ.Ζ. : Τι είναι αυτό που ξεχωρίζεις εσύ; 

 

Σοφία Γ.: Δύσκολα μπορώ να ξεχωρίσω κάτι. Μου αρέσουν τόσο πολύ όλα. Κάθε ένα είναι διαφορετικό, διαφορετικός ρόλος. Για μένα είναι όλα σημαντικά.

 

Δ.Ι. : Το σόλο που ερμηνεύει η Σοφία το τραγούδησε η Μπέμπα Δόξα, ένα κοριτσάκι που βγήκε έξι μηνών στη σκηνή. Η μητέρα της ήταν ηθοποιός η οποία έπαιζε τη Γενοβέφα. Στο νούμερο αυτό, έπρεπε να θηλάζει το μωρό, κι εκεί έβγαλε τη Μπέμπα. Μετέπειτα, έγινε σουμπρετο-καρατερίστα. Δύσκολο να ανήκεις εκεί. Μπορεί η σουμπρετο-καρατερίστα να έχει δουλειά έως τα γεράματα, πχ όπως η Ρένα Ντορ κ.α. Τραγουδάνε, χορεύουν, πλάθουν το ρόλο και το προσφέρουν στο κοινό. 

 

Νατάσα Χιδήρογλου : Είμαι κι εγώ δύο χρόνια που δουλεύω με τον κ. Ιβάνωφ. Ένας από τους λόγους που έρχομαι είναι γιατί τον βλέπω να χαμογελάει. Μου αρέσει τόσο πολύ αυτό. Δείχνει πόσο αγαπάει αυτό που υπηρετεί τόσα χρόνια και έχει ενέργεια.

 

Κ.Ζ: Αγαπάει τους ηθοποιούς, δίνει όσα ξέρει και γι'αυτό οι ηθοποιοί του και τα παιδιά έχουν την αντίστοιχη ενέργεια.

 

Νατάσα Χ.: Ακριβώς. Είμαι τρίτο έτος φέτος, αλλά και πάλι έχουμε χρόνο να ερχόμαστε γιατί είναι κάτι που μας βοηθάει να εκφραζόμαστε. Περνάμε όμορφα. 

 

Δ.Ι.: Η Νατάσα παράλληλα είναι και εκπαιδευτικός. Διδάσκει παιδιά και είναι σημαντικό αυτό για το θέατρο. Το νούμερο που κάνει το έπαιζαν η Ειρήνη Παπά με το Λειβαδίτη και είναι χαρακτηριστικό. Αλλάζει τρία κοστούμια διαφορετικά, ιστορικά θα έλεγα. 

 

Κ.Ζ.: Θα μας μιλήσετε λίγο για το ιστορικό αυτό βεστιάρειο;

 

Δ.Ι.: Φέτος, ένα κοστούμι της Άννας Καλουτά φοράει η Ελένη Πύρρου, ένα σμόκιν από το Καμπαρέ. Η Νατάσα φοράει της μεγάλης χορογράφου Έλλης Ζουρούδη. Αλλά και ένα κοστούμι της Ρένας Βλαχοπούλου. Τα υπόλοιπα θα τα δείτε επί σκηνής... 

Θα υπάρξει και μια μικρή έκπληξη από μια μικρή μας φίλη... Ένα ειδικό νούμερο, ο Κύκνος. 

 

Η συνέντευξη παραχωρήθηκε στο Θέατρο Έναστρον στις 6 Απριλίου 2019. 

 

 

Θέατρο «Έναστρον»
Σάββατο 13 Απριλίου 2019 | 20:00 &
Κυριακή 14 Απριλίου 2019 | 20:00

 

Μπουμπουλίνας και Δεληγιάννη 19, Μουσείο-Αθήνα
Είσοδος Ελεύθερη

 

Συντελεστές Παράστασης
Διδασκαλία-χορογραφία: Δημήτρης Ιβάνωφ
Καλλιτεχνική επιμέλεια: Γιάννης Μόρτζος


Εικαστική επιμέλεια: Θεοδόσης Δαυλός
Μουσική επιμέλεια: Τάκης Δρόσος


Κομέρ: Βαρβάρα Κυρίτση
Έρευνα κομματιών-Κουστούμια: Δημήτρης Ιβάνωφ
Βοηθός παράστασης: Τάκης Δρόσος
Φώτα-Ήχο: Λούης
Φωτογραφίες: Ακριβή Μαλισσόβα
Βίντεο: Γιώργος Αντωνόπουλος

 

 

 

Ανώτερη Σχολή Δραματικής Τέχνης «Μαίρης Βογιατζή Τράγκα»
Θέατρο «Έναστρον»
Μπουμπουλίνας & Δεληγιάννη 19,Μουσείο,
ΤΚ 106 82
Τ: 210 8231790
Ε: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. 
www.tragadramaschool.gr 

 

56523191 2093230427457018 5033941626439860224 n

 


 

 

 

 

Άνεμος Εκδοτική

Nea Avlaia @ Facebook (click)

Τελευταίες Αναρτήσεις

2019-04-13-12-42-50 ΔΙΠΛΟΠΕΝΙΕΣ Θεατρική Επιθεώρηση      Μια ξεχωριστή παράσταση ετοιμάζει ο σπουδαίος χορογράφος και δάσκαλος Δημήτρης Ιβάνωφ, υπό την...
Δημιουργήθηκε 13/04/2019
2019-04-12-05-50-31ΔιπλοπενιέςΘεατρική Επιθεώρηση   Διδασκαλία-χορογραφία: Δημήτρης ΙβάνωφΚαλλιτεχνική επιμέλεια: Γιάννης Μόρτζος   Θέατρο «Έναστρον» Σάββατο...
Δημιουργήθηκε 12/04/2019